Strony

Nieosiągalny

sobota, 6 lutego 2021

Udostępnij ten wpis:

 "Nieosiągalny" Eweliny Nawary i Małgorzaty Falkowskiej to jedna z tych ciekawszych książek.


 Olimpia łączy studia i pracę w hotelu. Na jednym z przyjęć poznaje Williama. Wspólny nocny spacer wydaje się być tylko jednorazową przygodą. Tylko, że bawidamek jeszcze nie powiedział ostatniego słowa. A jego upór i determinacja prowadzą do dość odważnych kroków.

Czy Olimpia sprosta stawianym jej wymaganiom? Co ja czeka za sprzeciwienie się despotycznemu ojcu?

Miłość, strach, przemoc, ucieczka, zdrada

Ta książką, to taka typowa, współczesna opowieść o Kopciuszku. Z tym, że w rolę złej macochy wciela się despotyczny, ojciec tyran, który znęca się nad swoją córką psychicznie. A gdy w końcu ta udaje się w podróż życia, po powrocie staje się również jej oprawcą fizycznym.
Wiele już razy mówiłam, że nie rozumiem takiego postępowania. Jeszcze bardziej nie potrafię zrozumieć osób, które stają się obiektem, na którym tyran wyładowuje swoje negatywne emocje. Z pewnością, poza samą fabułą, jest to ważny element całej historii, który jednak każe głębiej się zastanowić nad otaczającymi nas ludźmi - być może jest w naszym otoczeniu ktoś kto potrzebuje pomocy, ale jego wołanie jest zbyt ciche by można było dosłyszeć je z daleka?

W książce podoba mi się, że została napisana zarówno z perspektywy Olimpii jak i Williama. Jak również opisy sytuacji, miejsc, osób. Wszystko to w połączeniu z językiem sprawia, że, mimo że jest to kolejna opowieść Kopciuszku, to książka ta czyta się sama. Ciężko się od niej oderwać choćby na chwilę. Nie brakuje pikantnych scen, które może nie są jakieś wyuzdane, ale jednak mają w swoisty klimat (a może tak działa świadomość, że na każdym kroku bohaterom towarzyszą kamery). 

Autorki pokazują również bardziej ludzki obraz monarchii. Choć w określonych sytuacjach muszą trzymać się protokołu i sztywnych zasad, to poza nimi stają się zwykłymi ludźmi. Początkowo niechęć królowej nieco napawa strachem, ale szybko okazuje się, że jednak nie jest taka zła. 

Osobiście czekam na kolejny tom i zachęcam, nie tylko miłośników gatunku, do zapoznania się z tym tytułem.

Daję 8 i zachęcam do lektury

Zainteresowanych odsyłam na LC  oraz FB Wydawnictwa

Cytaty/fragmenty, które wpadły mi w oko:

"Przedstawione w powieściach historie sprawiały, że mogłam podróżować nie tylko po rozmaitych zakątkach świata, ale też do odległych czasów. Przeżywałam z bohaterami ich przygody, mogąc śledzić losy osób, które tak znacznie różniły się ode mnie. Nic więc dziwnego, że traktowałam książki jako przedmioty niemal magiczne."

"Nie bój się tego, co mówi twoje serce." 

"Wolę być twoim księciem, Kopciuszku, bo bajki zawsze lepiej się kończą niż zwykłe życie."

"- A wiesz, dlaczego na niektórych facetów mówią, że są chujowi?
(...)
- Bo mają chuja zamiast mózgu..."

Za książkę dziękuję Wydawnictwu Muza SA

Zapraszam na kolejne wpisy i zachęcam do komentowania :)

2 komentarze

  1. Mam nadzieję, że już nie długo ją przeczytam. Bardzo mnie ciekawi, oj tak. Dziękuję za opinię.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia