Strony

Templariusze - fenomen, który przetrwał

poniedziałek, 16 grudnia 2019

Udostępnij ten wpis:
Zapowiadałam i jest. Więc dziś będzie nieco tajemniczo. A to za sprawą książki, którą napisał Roman Bolczyk "Templariusze - fenomen, który przetrwał"


Kim byli templariusze i czym się zajmowali chyba każdy wie. Ale nie każdy ma pojęcie co przyczyniło się to ich unicestwienia. Pozostawili po sobie wiele tajemnic, które autor próbuje rozwikłać i na wiele rzeczy rzucić więcej światła.
W wyniku wnikliwych analiz i wielu godzin spędzonych na mozolnych poszukiwaniach powstała już druga jego książką poświęcona tej tematyce.

Nie wiem jak kto, ale ja powiem szczerze, że po opinii koleżanki po lekturze tej książki miałam nieco obawy przed jej lekturą. Na szczęście tym razem opis mnie nie zawiódł i nie mam poczucia, że czas spędzony z nią był czasem zmarnowanym.
Choć autor wypowiada się w sposób fachowy i wiele opisów dotyczy suchych faktów, to jednak nie jest nudny wywód naukowca. Proces zarówno powstania Zakonu jak i późniejszy proces jego unicestwienia a także powstawania następców i naśladowców jest bardzo ciekawy - przynajmniej dla mnie.
Śledzenie za autorem ich waleczności na polu walki, sprawności w operowaniu finansami, powielaniu majątku, tortur jakim byli poddawani przez inkwizycję czy w końcu bohaterska śmierć dostarcza niemało emocji. No i oczywiście znacznie poszerza wiedzę w tym temacie. Chociażby dlatego, że gdy wszystkim wydaje się, że Templariuszy udało się pozbyć raz na zawsze, okazuje się że nic bardziej mylnego. Kilku udało się zbiec nim podzielili los współbraci. Zabrali ze sobą przynajmniej część skarbu jakim dysponował zakon, a dzięki temu że znaleźli sprzymierzeńców mogli wyruszyć na podbój świata, jakiego do tej pory nikt nie znał.
Jednak niezależnie od tego czy faktycznie będziemy dopatrywać się znaków świadczących o ich obecności chociażby na księżycu to i tak najważniejsze jest to, że przetrwali oni w naszej pamięci. Ich poświęcenie nie poszło na marne, a wiele osiągnięć zasłużyło na to aby je naśladować przez wiele kolejnych wieków.
Może i ja mam loty na takie opowiadania, ale książka nie tylko uzupełniła nieco moją wiedzę, ale również rozbudziła wyobraźnię dlatego tym bardziej polecam ją każdemu kto lubi takie klimaty ;)

Daję 8 i zachęcam do lektury :)

Zainteresowanych odsyłam na poniższe strony:

Wydawnictwo KOS

bonito.pl

LC

Cytaty/fragmenty, które wpadły mi w oko:

"Czyż można się dziwić, że mówili, co chciał kat, skoro prawda ich zabijała, a kłamstwo wybawiało od śmierci?"

Zapraszam na kolejne wpisy i zachęcam do komentowania :)


1 komentarz

  1. Też miałam obawy po zapowiedzi że może być nudnawa a tu taka niespodzianka 👍 fajnie bo lubię takie historyczne klimaty

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia