Strony

S.N.U.F.F.

środa, 12 czerwca 2019

Udostępnij ten wpis:
"S.N.U.F.F." to druga książka Wiktora Pielewina, którą miałam okazję ostatnio czytać. A po lekturze poprzedniej nie ukrywam, że miałam duże obawy żeby po nią sięgnąć.


Konflikt między mieszkańcami dzikiej Orklandii i cywilizowanego Big Biz'u. Ludzie wywołują wojny aby zaspokoić krwiożerczego Manitu.

Bohater opowiada nam o życiu w Big Biz i w Orklandii. Przedstawia jak wygląda nagrywanie snuffów, do czego one służą. Za jego sprawą poznajemy również parę Orków - Gryma i Chloe, którzy po wojnie zostają pełnoprawnymi obywatelami świata ludzi.
Chloe bez problemu odnajduje się nowej sytuacji. Grymowi przychodzi to z wielkim trudem.

Tym razem nie po długich, a ciężkich jako tako coś mi się udało na temat opisu sklecić.
Choć po poprzedniej książce tego autora miałam wielkie opory, żeby się za nią zabrać, to jednak nie byłabym sobą gdybym nie dała mu szansy po raz kolejny. 
Nie powiem żeby mi się ta książka podobała, ale przynajmniej mniej więcej wiem o czym jest. Ba nawet wyłuskałam z niej jakże trafną prawdę o tym, że asymilacja w nowym miejscu przebiega niemal na tyle sposobów ilu ludzi przez ten proces przechodzi. Przecież każdy jest inny i takie zmianę otoczenia przeżywa na swój sposób.

Najbardziej chyba z całej tej opowieści spodobał mi się opis wojny. Dość ciekawy, iście fantastyczny z zadziwiającym przebiegiem i jeszcze dziwniejszym sposobie na zwycięstwo.

Po tej lekturze, myślę że, z kolejną książką tego autora byłoby mi jeszcze łatwiej ją ocenić.
Nie jest to łatwa literatura, ale myślę że po jakimś czasie można pomału zacząć rozumieć autora, jego tok myślenia i to o czym pisze.

Daję 4.

Zainteresowanych odsyłam na poniższe strony:

EMPIK

LC

Cytaty/fragmenty, które wpadły mi w oko:

"Życie jest zbyt krótkie. I słodkich kropli miodu na swej drodze nie napotkasz zbyt wiele."

"Historia ludzkości(...) jest historią masowej dezinformacji. Nie dlatego, że ludzie są głupi i łatwo ich oszukać. Są mądrzy i przenikliwi. Uwierzą jednak w najbardziej potworne kłamstwo, jeżeli skutkiem tego otrzymają wygodne życie."

"...chmura nie pyta, w którą stronę ma płynąć."

"S.N.U.F.F. - to jest samo życie, gdzie w liczniku mamy miłość, a w mianowniku śmierć."

Zapraszam na kolejne wpisy i zachęcam do komentowania :)

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia