Strony

Spętani przeznaczeniem

poniedziałek, 2 lipca 2018

Udostępnij ten wpis:
Dziś coś dla fanów fantastyki. "Spętani przeznaczeniem"  Veroniki Roth.






Shotet to lud uznawany za buntowników, bandytów, złodziei i morderców. W powietrzu wisi wojna, wywołana przez dawne demony, które powracają po długiej nieobecności.

Na tle tych wydarzeń ważą się również losy dwóch osób, które jak się okazuje, mogły by wyglądać zupełnie inaczej gdyby zaraz po narodzinach ich matki nie podjęły takich, a nie innych decyzji.

Czy uda się ocalić zagrożonych ludzi? Czy uda się uniknąć wojny? Jaką cenę i komu przyjdzie zapłacić?

Akcja rozgrywa się w kosmosie, na różnych planetach. Jakby mało było napiętej sytuacji to jeszcze powraca dawny tyran. Jednak znajdują się ludzie, którzy za cenę własnego życia próbują ocalić życie innym.

Nie czytałam wcześniejszych części więc do tej podeszłam jak do osobnej historii i może dlatego nie do końca wiedziałam co i jak. Czytałam i momentami nie mogłam się połapać, ale ogólny pogląd chyba złapałam i mogę powiedzieć, że jest dość ciekawa. Aczkolwiek z pewnością nie dla mnie (może gdybym przeczytała wszystko od początku byłoby inaczej).


Najbardziej co mi się podobało to opisy przyrody. Dość ciekawie wymyślone rośliny, a także ich zastosowanie. Zwłaszcza te mięsożerne jakie zamieszkują jedną z planet i są niezwykle groźne nawet dla ludzi. Mimo to mieszkańcy muszą sobie jakoś radzić aby przetrwać.

Z pewnością nie wolno wyciągać pochopnych wniosków i oceniać wszystkich na podstawie jednostki. Bardzo to komplikuje życie nie tylko w świecie fantazji.

Daje 7 i polecam przede wszystkim miłośnikom gatunku.

Zainteresowanych odsyłam na:

FB

LC

Cytaty/fragmenty, które wpadły mi w oko:

"Śmierć nie jest jedyną karą, jaką można wymierzyć ludziom. Można też zafundować im koszmary."

"- Ten, kto poszukuje bólu...
- Zawsze go znajdzie..."

"Zasnąć byłoby po prostu łatwiej."

"- Spróbuj przecierpieć swój los - powiedział - Bo cała reszta jest złudzeniem."

"Co on może zrobić, strzelić ogniem z tyłka?"

"Dany ci czas musisz właściwie wykorzystać..."

"Nie ma sensu walczyć z czymś, czego nie da się zmienić."

"- To nie chodzi o mnie, a o twój brak pewności siebie (...) Nie wierzysz, że ktoś mógłby ciebie wybrać, więc upierasz się, że i ja ciebie nie pragnę. Odbierasz sobie coś dobrego, ponieważ uważasz, że na to zasługujesz.
- Czuję się tak, ponieważ nigdy nikt mnie nie chciał!"

"Niektóre chwile wkładasz do specjalnego archiwum w głowie, ponieważ wiesz, że są ważne."

"- Jesteś dziwna - oświadczyła.
- Ty właśnie wybudowałaś urządzenie, które wydaje odgłosy cykania - stwierdziłam. - A kiedy zapytałam cię, do czego służy, odpowiedziałaś "do cykania". I kto tu jest dziwny?"

"- Talerze wszędzie są talerzami, niezależnie od tego, czy błyszczą czy też nie."

"- Dlaczego spodziewasz się, że życie pójdzie ci na ustępstwa? -skarciła go. - Nikt nam nie obiecał, że będzie łatwo, wygodnie czy uczciwie. Pewne są tylko ból i śmierć."

"Dla kogoś, kto żyje w bólu, nawet drobna zmiana może być cudem."

Zapraszam na kolejne wpisy :)

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia