Strony

52 kolory życia tom 2

sobota, 22 lipca 2017

Udostępnij ten wpis:
Dziś przed Wami dalszy ciąg "52 kolory życia, tom 2" Pani Magdaleny Kozioł.



Ten tom odsłania przed nami dalsze losy Sally.
Choć rozum mówi jedno, serce wie i tak swoje. Przypadkowe spotkanie okazuje się być dużo poważniejsze w skutkach. Zarówno Sally jak i Jacek nie są w stanie zapomnieć o sobie na wzajem. Poddadzą się losowi czy będą opierać się rękami i nogami przed jakby się wydawało nieuniknionym?

Ta część prowadzi nas przez kolejne 7 kolorowych tygodni: granatowy, fioletowy,burgund, szafirowy, czekoladowy, bursztynowy, czerwony.

Są tu opisane losy Sally i Jacka, po ich pierwszym spotkaniu. Może gdyby Sally nie musiała przyjechać ponownie nad morze potoczyłyby się one zupełnie inaczej. Jednak ich drogi po raz kolejny się krzyżują - przypadek? Tym bardziej, że mimo postanowienia jakie robi bohaterka nie może nawet ona sama oprzeć się urokowi przystojnego policjanta, przez co ciągle o nim myśli. A jednocześnie nie może mieć wpływu na poczynania Jacka czy chociażby przeznaczenie jakie na nią czeka.

Autorka ponownie częstuje nas cudnymi opisami miejsc, zdarzeń i przemyśleń bohaterów. Na szczęście, jak dla mnie, tu nieco akcja nabiera tempa, dzięki czemu książka czyta się znacznie przyjemniej.
Rozmyślania Sally oraz sytuacje, w obliczu których stają bohaterowie po raz kolejny nakłaniają nas do refleksji nad własnym życiem. Zastanowieniem się i odpowiedzią na pytanie: co by było gdyby? Gdybyśmy my zastali taką czy taką sytuację w naszym życiu?


Daję 6 i łapię kolejny tom, bo jednak apetyt rośnie w miarę jedzenia.

Zainteresowanych zapraszam do odwiedzenia poniższej strony:
http://lubimyczytac.pl/ksiazka/3731668/52-kolory-zycia-t-2
oraz
https://www.youtube.com/watch?v=ZS1Gnj1EU_k

Cytaty, które wpadły mi w oko:

"Pewnych rzeczy nie jesteśmy w stanie zaplanować ani im zapobiec, po prostu muszą się wydarzyć."

"Nie da się zabić uczucia."

"burgund..........W nim można było odnaleźć usta czekające na pocałunek, zmysłowe spojrzenie rzucane w stronę ukochanego, zalotny uśmiech, który zapraszał w czułe objęcia,a także radość ze wspólnie spędzonego czasu z przyjaciółmi."

"Często staramy się o czymś zapomnieć, a im bardziej staramy się to zrobić, tym ta myśl wraca do nas ze zdwojoną siłą. Najtrudniej jest z uczuciami, nie da się ich zabić. Można starać się je wyciszyć, ale to, co jest prawdziwe, zawsze będzie trwało, nawet wtedy, gdy najlepiej dla wszystkich byłoby właśnie pozbyć się problemu. Serce niestety nie jest sługą."

"Samotność jest przyjemnością dla tych, którzy jej pragną i męką dla tych, co są do niej zmuszeni."

"Radzę sobie świetnie,
przecież wiesz
tylko w snach powraca
myśl, że tam
na dnie...
Został twój ślad
głęboko tam,
twoja muzyka we mnie gra
tam na dnie
został twój ślad
i moja łza
bo świat się pomylił."

"Po co mam być złej myśli skoro mogę być dobrej?"

"o ile wynalazków i odkryć świat byłby uboższy, gdyby nie ciekawość? To właśnie ona pociąga w nieznane."

"Słuchaj swego serca
Gdy do ciebie przemawia
Słuchaj swego serca
Nie możesz zrobić nic innego
Nie wiem, dokąd zmierzasz
I nie wiem, dlaczego
Ale posłuchaj swojego serca
Zanim powiesz mu żegnaj."

"efekt różnych doświadczeń i poznawania smaków życia, a ono ma ich wiele. Zresztą, trzeba żyć tu i teraz."

"Nie mieli innej możliwości, życie trwało, czas uciekał, zmieniały się emocje i uczucia, pojawiały się nowe wydarzenia i nowe, niezwykłe kolory."

"Gdy pochylisz nade mną twe usta pocałunkami nabrzmiałe,
usta moje ulecą jak dwa skrzydełka ze strachu białe,
krew moja się zerwie, aby uciekać daleko, daleko
i o twarz mi uderzy płonącą czerwoną rzeką."

"Oczy moje, które pod wzrokiem twym słodkim się niebią,
oczy moje umrą, a powieki je cicho pogrzebią.
Pierś moje w objęciu twej ręki stopi się jakby śnieg,
i cała zniknę jak obłok, na którym za mocny wicher legł."

"prawdziwa miłość wymaga ogromnego ryzyka i poświęcenia."

"Zanurzcie mnie w Niego
Jakby różę w dzbanek
Po oczy
Po czoło
Po snop włosa jasnego -
Niech mnie opłynie wkoło,
Niech się przeze mnie toczy
Jak woda całująca
Oceanu Wielkiego.
Niech zginie noc, poranek,
Blask księżyca czy słońca,
Lecz niech on we mnie wnika
Jak skrzypcowa muzyka -
Gdy mi do serca dotrze,
Będę tym, co najsłodsze,
Nim."


A tak przy okazji chciałabym złożyć najserdeczniejsze życzenia wszystkim Magdalenom ( nie wiem czy autorka dziś świętuje, ale moja siostra na pewno ;) ), które obchodzą dziś swoje imieniny:

Zdrowia, szczęścia,
spełnienia marzeń
i samych sukcesów w życiu
zarówno zawodowym jak i osobistym :)

I na koniec jeszcze dedykacja od autorki zamieszczona w książce:


Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia