Strony

Moje czytanie

czwartek, 17 listopada 2016

Udostępnij ten wpis:
Czym jest dla mnie czytanie?

Gazety nie specjalnie lubię,dlatego czytam głównie książki - różne.Nie mam oporów przed kryminałami, romansami czy bajkami.Choć te ostatnie czytam w zwiększonej ilości siłą rzeczy od kiedy zaszłam w ciążę.Najchętniej sięgam po tematykę przygodową,fantastyczną i historyczną.W ostatnim czasie dość często w moje ręce zaczęły wpadać książki zawierające również tematykę erotyczną i póki co nawet mi się spodobały :)

Nie lubię wypożyczać książek w bibliotece,może po części dlatego że dość często są mocno zniszczone - nawet jak jest to stosunkowo nowa książka.Jednak niemal jestem pewna że to i po części wina zboczenia zawodowego.Wolę kupione w księgarni pachnące nowością,choć przyznać muszę że kocham również je dostawać lub wygrywać w konkursach - gdy szczęście mi dopisze :)
Wiem że to zabrzmi przeciwnie do tego co przed chwilą napisałam,ale mimo swojego zboczenia czasem sięgam również po stare książki lub stare wydania.Gdy biorę taka książkę do ręki, zastanawiam się co jeszcze poza tym co kryje w okładkach mogłaby mi opowiedzieć?Gdzie była?Kto ją trzymał w rękach?Kto przeczytał?Kto zagiął ten,a kto tamten róg?Co widziała i słyszała?Z pewnością nie jedna mogłaby napisać kolejną własną powieść :) Kocham wśród takich "zabytków" wyszukiwać prawdziwe perełki i rozkoszować się nimi.I mimo że zupełnie inaczej wygląda książka zniszczona przez czas a inaczej przez kogoś,to niemal zawsze choć troszkę staram się ją odrestaurować.
A może po prostu lubię wydania jak najbliższe oryginałowi?

Czasem sama zastanawiam się czy to normalne że podczas czytania wczuwam się tak bardzo, że niekiedy mam wrażenie, iż daną sytuację sama przeżywam lub przeżyłam.W zależności od książki wczuwam się bardziej lub mniej,ale niemal zawsze na tę chwilę,chwilę którą spędzam z książką jestem kimś innym i odczuwam emocje najczęściej głównego bohatera.Chyba dlatego dość często przeżywam Deja vu.
 
Zdecydowanie wolę wielonarrację.Lubie gdy na tę samą sytuację mam pogląd z kilku perspektyw,ale jak jest ich za dużo to jest to wówczas dla mnie nieco przytłaczające.

Ze względu na przeprowadzkę i ograniczone miejsce znaczna część książek jest jeszcze w kartonach na strychu.Pomysł gdzie będzie ich miejsca docelowe już jest.Projekt półek też już zrobiłam.Teraz tylko czasu żeby w pierwszej kolejności zrobić to co konieczne a potem brać się za resztę.
To namiastka mojej biblioteki (upycham je gdzie się da i udaję że nie widzę spojrzeń męża jak zobaczy następne książki :) :








Mimo mojego uwielbienia dla niektórych tytułów, to nadludzką siłą powstrzymuję się od sięgania po nie po raz kolejny,chyba że potrzebuję odszukać konkretny fragment.Szybko staram się sięgać po kolejną pozycję żeby uniknąć kaca książkowego.Niejednokrotnie trafiłam na książki które mimo że nie szły mi nijak to starałam się przewertować do końca.Jednak zdarzyło mi się zetknąć z takimi książkami po przeczytaniu których dostałam takiego odrzutu od książek, że przez długi okres nie mogłam się przełamać żeby znowu zająć się tym co przecież sprawia mi tyle frajdy.

Od kiedy mamy potomka czas na czytanie mam ograniczony,ale za to tematykę rozszerzoną o bajki,bajeczki,baśnie i legendy nie tylko polskie.

Pawełek w swojej biblioteczce ma nie tylko bajki współczesne albo nowe,bardziej kolorowe wydania starych bajek.Przez wzgląd na mój sentymentalny stosunek do staroci znajdują się tam m.in. wydania "Baśni Braci Grimm" z 1982r. czy "Baśnie z 1001 Nocy" z 1960.Jedne z nielicznych które udało mi się zdobyć za stosunkowo niewielką kasę i w super stanie.

A tak prezentuje się póki co skromna biblioteczka Pawełka:






Dzięki synkowi mogę wrócić do czasów własnego dzieciństwa i patrzeć na tamte czasy z jeszcze innej perspektywy,a także po prostu przenieść się w inny świat.

Hmmm....Czy to możliwe że istnieje świat równoległy?
Naukowcy niech badają.Ja po prostu sięgnę po kolejny tytuł i przeniosę się w jego odmęty oraz jak zawsze postaram się z niego wyciągnąć jakąś naukę dla siebie :)

Teraz już wiecie dlaczego co jakiś czas będą pojawiać się również recenzje książkowe.

Zapraszam na kolejny wpis,który już niebawem :)

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia