Strony

Olej rzepakowo - lniany

niedziela, 22 stycznia 2017

Udostępnij ten wpis:
Dziś chciałam Wam zaprezentować rewelacyjny produkt.
Jakiś czas temu udało mi się dostać do testów oleju: z rzepaku i lnu (24%) o naturalnym aromacie cytrynowym,tłoczony na zimno firmy Global Fit.






Skład: olej rzepakowy,olej lniany (24%), naturalny olejek cytrynowy.
Wartość odżywcza w 100 ml produktu:
wartość energetyczna 3404kJ/828kcal
tłuszcz 92g, w tym kwasy tłuszczowe nasycone 7,4g; kwasy tłuszczowe jednonienasycone 51,4g; kwasy tłuszczowe wielonienasycone 33,5g
węglowodany 0g
białko 0g
sól 0g
witamina E 23,8 mg
kwasy Omega3 17,3g
kwasy Omega 6 16,9.

"Zróżnicowana i zrównoważona dieta oraz zdrowy styl życia są podstawą zapewnienia prawidłowego funkcjonowania organizmu. Olej rzepakowo lniany Global Fit jest produktem tłocznym na zimno,o unikalnej kompozycji. Specjalnie wyselekcjonowane składniki gwarantują,że jest to produkt wysokiej jakości,będący źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz wit, E niezbędnych w zbilansowanej diecie. Witamina E pomaga w ochronie komórek przed stresem oksydacyjnym. Bogactwo zawartych w produkcie nienasyconych kwasów Omega3 i Omega6 nie jest przypadkowe, gdyż olej swoim wyjątkowym składem utrzymuje tzw: "złotą proporcję" - 1:1 wspomnianych kwasów, wychodząc tym samym naprzeciw współczesnej diecie bogatej w tłuszcze nasycone.Kwas alfa-linolenowy pomaga w utrzymaniu prawidłowego poziomu cholesterolu we krwi. Korzystne działanie występuje w przypadku spożywania 2g kwasu alfa-linolenowego dziennie. Olej Global Fit niewątpliwie podnosi także walory kulinarne wszelkich potraw, a to za zasługa subtelnego dodatku naturalnego olejku cytrynowego".

Przyznam szczerze że znam olej lniany tak jak i olej rzepakowy.Oba niemal w równym stopniu są stosowane w mojej kuchni naprzemiennie - nigdy ani moja mama czy babcia nie łączyły ich. Olej lniany był w domu używany głównie w wigilię do smażenia cebuli oraz jako jedna z potraw - stał w miseczce i po prostu maczało się w nim chleb. Ja stosuję go w nieco szerszym stopniu niemal na równi z olejem rzepakowym,ale nigdy nie łączyłam ich razem oraz nigdy nie miałam okazji nawet skosztować takiej kombinacji. Jednak gdy usłyszałam o takiej możliwości bez wahania zgłosiłam się do testów - zawsze to możliwość poznania czegoś nowego. I udało się zakwalifikować.

Konsystencja gładka,oleista.
Kolor żółty.
Klarowność przejrzysta.
Zapach przede wszystkim cytrynowy z delikatnie przebijającą się nutą rzepaku i lnu. Choć zapach cytryn jest dobrze wyczuwalny to jedynie wzbogaca tym całość.
Smak - zdecydowanie wyczuwalna nuta cytrynowa.

Wykorzystałam ten specyfik do przygotowania różnych potraw,takich jak: sałatka,jajecznica,ciasto naleśnikowe,pierogi,kaszotto,sos pomidorowy,pierogi,ciasteczka francuskie,ryba z warzywami,ziemniaczki pieczone.
Olej sprawdził się w każdej roli.Zarówno jako dodatek do sałatki jak również do potraw smażonych czy pieczonych oraz do gotowanych.
Generalnie olej jak olej. Z tym że z dużą ilością witaminy E oraz kwasami Omega3 i Omega6.
Mnie najbardziej jednak urzekł jego cytrynowy zapach. Jest stosunkowo intensywny,ale jednocześnie bardzo orzeźwiający i czuć go nawet bez otwierania butelki. Po podgrzaniu lub dodaniu do gorącej potrawy zapach przyjemnie rozchodzi się po całym domu. Jednocześnie bardzo wzbogaca to potrawy, do których zostaje użyty.

W swojej skali oceniam go na 8 ze względu na stosunkowo wysoką cenę i niesamowity zapach.
Z czystym sumieniem mogę go polecić każdemu kto może sobie na niego pozwolić no i chce zadbać o zdrowie oraz spróbować czegoś nowego.

Dziękuję za możliwość testowania, a za razem poznania nowego, ciekawego produktu.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia